Innofactorin uusi johtoryhmä löytyi somesta

Ohjelmistoyhtiö Innofactor rakensi uuden johtoryhmän tukemaan kansainvälistymisstrategiaansa. Innofactorin johtoryhmässä on nyt sopiva sekoitus talon ulkopuolela tulleita, yritysjärjestelyjen kautta tulleita sekä Innofactorissa kasvaneita henkilöitä. Innofactorin toimitusjohja Sami Ensio sanoo: ”Halusimme luoda organisaation, johon voi kohtuullisen kevyesti liittää uusia yhtiöitä osaksi kokonaisuutta.”

”Uusien johtoryhmäläisten rekrytointi ei tapahtunut perinteisellä ilmoitusmallilla, vaan he löysivät Innofactoriin sosiaalisen median kautta”, Sami Ensio kertoo. Tehtäviä markkinointiin Facebookissa ja LinkedInissä.

Innofactorilla on siis kaksi johtoryhmää. Aiemmin ihmiset olivat samoja molemmissa johtoryhmissä. Ensio uskoo, että nykyinen malli, jossa ei ole päällekkäisyyttä, toimii paremmin.

”Uusi johtoryhmä aloittaa yhteistyön syksyllä. ”Uskoakseni toimimme hyvin yhteen ja olemme halunneet buustata tätä niin, että olemme hommanneet ulkopuolista johdon sparrausta”, sanoo Ensio. Johdon konsultti Tero J. Kauppinen VIA Groupista pitää uudelle johtoryhmälle useita konsultointisessioita syksyn aikana.

Innofactorin johtoryhmä:
Sami Ensio, Juha Rokkanen, Ingrid Peura, Elina Jokinen, Heikki Jekunen, Mikko Karvinen, Janne Martola, Mikko Lampi ja Christian Andersen.

Lähde: Kauppalehti, 28.8.2013, Eeva-Stiina Pesonen